Resultaten
We willen met ons onderwijs bereiken dat:
- werkers heel gemotiveerd met hun werk bezig zijn;
- deze motivatie leidt tot het behalen van goede leerresultaten en het ontwikkelen van studievaardigheden.
Het meten van motivatie is geen eenduidig objectieve zaak. Toch heeft iedere medewerker over het algemeen een goed beeld van de betrokkenheid van een werker. Dit inzicht wordt verkregen door:
- dagelijkse omgang met de werkers;
- het regelmatig observeren van de werkers;
- het volgen van de werkers in het leerlingvolgsysteem;
- gesprekken tussen ouders, werkers en medewerkers over het functioneren van de werker.
We mogen vaststellen dat het grootste deel van onze werkers met betrokkenheid aan het werk is.
Overgang basisschool-voortgezet onderwijs
Rond de 80% van onze werkers vervolgt na de basisschoolperiode zijn schoolopleiding bij ons eigen Voortgezet Onderwijs. Er kan dan gekozen worden voor de volgende stromen:
VMBO (theoretische leerweg), Havo, Atheneum en Gymnasium. Met ons eigen voortgezet onderwijs onderhouden wij goede contacten. Als het met een werker niet volgens verwachting gaat, dan wordt er snel contact opgenomen met de basisschool.
De mentoren van de brugklassen en onze bovenbouwmedewerkers spreken minstens een keer per jaar al onze oud-werkers met elkaar door.
Over het algemeen doen onze werkers het in het voortgezet onderwijs goed. De adviezen die zij krijgen hoeven zelden bijgesteld te worden.